Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Commented Translation of Technical Text
Mičková, Daniela ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the translation of a didactic text from the electrical engineering field. The work aims to translate and analyze a didactic technical text and is divided into three main parts. The theoretical part introduces namely the characteristics of technical style and didactic style, types of translation procedures, translation transformation and the functional sentence perspective. The practical part presents an English translation of an excerpt taken from a university textbook and the analytic part aims presenting the problems that occurred during the translation process and the assessment of the characteristics of technical didactic style based on this translation analysis.
Učební styly budoucích učitelů biologie a přírodovědců
MALEČKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno vyučování a jeho koncepce, pojetí vyučovacích metod a charakteristika vyučovacích metod využívaných v přírodopisu a biologii. Dále literární přehled vysvětluje proces učení, přístupy, strategie a taktiky učení. V další části se literární přehled zabývá styly učení a jejich klasifikací podle známých autorů. Poslední úsek teoretické části práce se věnuje diagnostice učebních stylů a metodám, které se k diagnostice učebních stylů používají. Výsledky shrnují zjištění výzkumné studie zaměřené na styly učení studentů vysoké školy. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 187 případů, které reflektují rozdíly v preferenci učebních stylů u přírodovědců a budoucích učitelů biologie a souvislost určitého učebního stylu s oblíbenou vyučovací metodou, s níž se setkávali na základní či střední škole. Dále byly zjišťovány rozdíly v preferencích vyučovacích metod a důvody, které vedly respondenty ke studiu přírodovědných oborů.
Učební styly žáků ve výuce přírodopisu
MALEČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno učení, přístupy k učení a strategie v učení. Dále literární přehled prezentuje nejznámější autory a jejich teorie týkající se stylů učení žáků. Část práce se věnuje diagnostice učebních stylů. V poslední části jsou charakterizované vyučovací metody učitele v hodinách přírodopisu a společné znaky vyučovacích metod a učebních stylů žáků. Praktická část a výsledky jsou zaměřeny na učební styly žáků 8. a 9. ročníků základních škol. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 125 případů, díky kterým se podařilo reflektovat rozdíly v učebních stylech v závislosti na pohlaví žáků a souvislost určitého učebního stylu s přírodopisem a oblibou tohoto předmětu. Dále je zjišťováno, zda souvisí určitá preferovaná oblast v přírodopisu s učebním stylem, jestli výuková metoda má vliv na oblíbenost přírodopisu, nebo jestli souvisí určitý učební styl s výukovými metodami a formami v přírodopisu.
Spolupráce žáků I. a II. stupně v procesu učení
Markupová, Pavla ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá spoluprací žáků I. a II. stupně základní školy. Analyzuje, do jaké míry jsou žáci II. stupně schopni předat své znalosti žákům I. stupně. Dále sleduje, jak ovlivňuje učební styl a osobnost jedince spolupráci ve skupině. V praktické části je zaznamenáno dlouhodobé zkoumání jedné třídy, která byla ke spolupráci mladších a starších žáků systematicky vedena. Výsledky akčního výzkumu sledované třídy vyhodnocují vyšší stupeň kooperativních a komunikačních dovedností jednotlivých žáků než u těch, kteří se spoluprací dříve nezabývali. Vedení dětí ke spolupráci postupně rozvíjelo nejen jejich vztah k mladším spolužákům, ochotu pomoci druhému, respektovat názory ostatních, ale upevnilo i vzájemné vztahy ve sledované třídě. ABSTRACT The work deals with the cooperation of pupils among first and second grade pupils in a primary school. It analyzes to which extent are second grade pupils able to give their knowledge to pupils of the first grade. Then it shows how the learning style and the personality affects the cooperation of an individual within the group. The practical part proofs the long-term investigation in one class that was systematically prepared for the cooperation among older and younger pupils. The results of this research in the observed class evaluate higher level of cooperative...
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Jazyk lektorů ve vybraných volnočasových aktivitách
Štěpánková, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářská práce je jazyk lektorů ve volnočasových aktivitách se zaměřením na aktivity sportovní. V centru pozornosti se objeví žáci 1. stupně základních škol (dále jen ZŠ) a lektoři kickboxu a tanečních kurzů. První část práce má obecný charakter. Vychází z dosavadních publikací o komunikaci a upozorňuje na důležitost pedagogické komunikace pro rozvoj vzdělání dítěte a spolupráci žáka a učitele. Druhá část práce je zaměřena na užití verbální a neverbální komunikace ve volnočasových aktivitách.
Učební styl žáka a jeho role v procesu osvojování slovní zásoby v cizím jazyce u žáků mladšího školního věku
Smolíková, Kateřina ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Učební styl žáka a jeho role v procesu osvojování slovní zásoby v cizím jazyce u žáků mladšího školního věku Kateřina Smolíková ABSTRAKT Práce pojednává o učebních stylech a o jejich roli v procesu osvojování slovní zásoby. V teoretické části jsou charakterizované základní pojmy spojené se styly učení, jejich typologie a také historie jejich zkoumání, jejich diagnostika a pedagogická aplikace. Dále jsou zde mapovány některé dosavadní výzkumy týkající se efektivity respektování učebních stylů žáka ve výuce. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, jehož cílem je identifikace učebních stylů žáků a porovnání úrovně osvojené slovní zásoby v závislosti na způsobu, kterým byla nová slovní zásoba žákům předložena. Porovnání úrovně osvojené slovní zásoby probíhalo ve třech skupinách, jejichž preference učebního stylu se vzájemně lišily. Jednalo se o vizuálně- verbální a kinesteticko-aurální skupinu a o skupinu žáků bez preference učebního stylu. Zároveň je v praktické části rozebráno i procentuální složení preferencí učebních stylů jednotlivých respondentů a porovnání jejich výsledků s jejich preferencemi. KLÍČOVÁ SLOVA učební styl, VARK dotazník, mladší školní věk, osvojování slovní zásoby, cizí jazyk
Spolupráce žáků I. a II. stupně v procesu učení
Markupová, Pavla ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá spoluprací žáků I. a II. stupně základní školy. Analyzuje, do jaké míry jsou žáci II. stupně schopni předat své znalosti žákům I. stupně. Dále sleduje, jak ovlivňuje učební styl a osobnost jedince spolupráci ve skupině. V praktické části je zaznamenáno dlouhodobé zkoumání jedné třídy, která byla ke spolupráci mladších a starších žáků systematicky vedena. Výsledky akčního výzkumu sledované třídy vyhodnocují vyšší stupeň kooperativních a komunikačních dovedností jednotlivých žáků než u těch, kteří se spoluprací dříve nezabývali. Vedení dětí ke spolupráci postupně rozvíjelo nejen jejich vztah k mladším spolužákům, ochotu pomoci druhému, respektovat názory ostatních, ale upevnilo i vzájemné vztahy ve sledované třídě. ABSTRACT The work deals with the cooperation of pupils among first and second grade pupils in a primary school. It analyzes to which extent are second grade pupils able to give their knowledge to pupils of the first grade. Then it shows how the learning style and the personality affects the cooperation of an individual within the group. The practical part proofs the long-term investigation in one class that was systematically prepared for the cooperation among older and younger pupils. The results of this research in the observed class evaluate higher level of cooperative...
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Jazyk lektorů ve vybraných volnočasových aktivitách
Štěpánková, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářská práce je jazyk lektorů ve volnočasových aktivitách se zaměřením na aktivity sportovní. V centru pozornosti se objeví žáci 1. stupně základních škol (dále jen ZŠ) a lektoři kickboxu a tanečních kurzů. První část práce má obecný charakter. Vychází z dosavadních publikací o komunikaci a upozorňuje na důležitost pedagogické komunikace pro rozvoj vzdělání dítěte a spolupráci žáka a učitele. Druhá část práce je zaměřena na užití verbální a neverbální komunikace ve volnočasových aktivitách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.